Welke procedure voor uw energiecontract moet u volgen bij een verhuis van uw bedrijfsruimte?

De verhuis van een onderneming en de bijbehorende kantoren is een vervelende klus die een efficiënte voorbereiding vereist. Eén van de belangrijkste stappen is de overdracht van uw energiecontract. Bij Luminus verwerken wij uw dossier snel, zodat u deze verandering in alle rust kunt aanvatten.

Anticiperen en organiseren

De verhuis van de kantoren is een belangrijke stap in het leven van elke onderneming. Daarom moet elke fase zorgvuldig worden voorbereid om te vermijden dat die een weerslag zou hebben op uw handelsactiviteiten, als gevolg van een gebrekkige of onvoldoende voorbereiding.

Het eerste dat u moet bepalen vóór de concrete uitvoering van de verhuis is een verhuisdatum, al is het maar bij benadering. Zo zal u elke etappe in detail kunnen voorzien en hebt u kortere termijnen om de vordering van het proces regelmatig te evalueren.

Bekijk onze checklist, een prima hulp om uw verhuis in alle rust voor te bereiden

Te volgen stappen voor een professionele Luminus-klant

Als professionele Luminus-klant kan u ons heel gemakkelijk op de hoogte brengen van uw verhuis via uw My Luminus klantenzone. Ga naar de rubriek “Mijn aansluitingen en contracten” en geef uw verhuis aan ons door. Geef ons uw nieuwe adres minimaal 7 dagen voor uw vertrek op. Wij nemen de administratieve taken op ons.

Als u een B2B-klant bent, zoals een industriële of overheidsorganisatie, raden wij u aan van tevoren contact op te nemen met uw Account Manager. Deze zal u zo goed mogelijk adviseren over de te volgen stappen voor een ononderbroken en stabiele energievoorziening in het kader van uw verhuis.

Bent u nog geen klant bij Luminus? Dit is een prima moment om het te worden!

Veranderen van bedrijfsruimte kan ook een kans zijn om de formule van uw contract te herzien. Neem gerust contact op met onze klantendienst en laat u adviseren over een eventuele aanpassing van uw voordelen, zodat ze op elk moment aangepast zijn aan uw noden.

Bovendien is dit, als u nog geen klant bent bij Luminus, een perfecte gelegenheid om onze diensten te ontdekken! Om uw oude contract van uw vroegere energieleverancier over te dragen, hebt u als professionele klant of kmo twee mogelijkheden:

  • Telefonisch contact opnemen met onze verhuisdienst op het nummer 078 180 183, en ons de datum van de overname van het contract, de meterstand en de EAN-code doorgeven, evenals de gegevens van de vorige gebruiker van uw gebouw.
  • Ons formulier voor energieovername downloaden en het binnen de eerste 7 dagen na uw verhuis ingevuld terugsturen naar het volgende adres: Luminus, PB 48 000, 1000 Brussel

Om B2B-klant te worden, is de beste optie om rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met één van onze adviseurs op het nummer 078 155 232. Deze zal u zo goed mogelijk adviseren over de diensten en het tariefplan die het beste inspelen op uw noden. Daarna kan u uw verhuis regelen via de klantenzone My.luminusbusiness.be, door daar op “Mijn diensten” te klikken en daarna op “Virtuele assistent”.

Wenst u meer informatie over de verhuisprocedure en de aanpassing van uw contract, of over onze diensten en tarieven? Neem telefonisch contact op via het nummer 078 155 232 (grote bedrijven), of 078 155 230 (kmo’s en zelfstandigen).