De voordelen van digitale facturen voor bedrijven - Lumibizzblog
Beheer uw energie

De voordelen van digitale facturen voor bedrijven

Avantages facture electronique

Sinds 2014 staat de Europese wetgeving elektronische facturering toe. Digitale facturen zijn even betrouwbaar en bewijskrachtig als papieren facturen en blijken voor bedrijven een echt pluspunt te zijn. Ze raken dan ook steeds beter ingeburgerd. Dat is geen verrassing: tijdswinst, besparingen en ecologische troeven … Digitale facturen hebben een heleboel voordelen.

Voordeel 1: vereenvoudigd beheer

Digitale facturen zorgen voor minder papier op uw bureau. Ze stapelen zich immers niet op tussen de rest van de administratieve dossiers die u nog moet afhandelen. Elektronische facturering vereenvoudigt dus de verwerking en het beheer van facturen, zodat die veel sneller bij de ontvanger terechtkomen, die ze vervolgens in de boekhouding opneemt, valideert en archiveert.

De raadpleging van digitale facturen is ook eenvoudiger. Een digitale factuur kan om het even waar en wanneer bekeken worden, de enige vereiste is een computer of smartphone.

Voordeel 2: tijdswinst en energiebesparing

Het beheer van een digitale factuur genereert alleen direct elektronisch verkeer dat beveiligd is. De documenten kunnen daardoor zonder vertraging worden verzonden naar de verschillende ontvangers in de keten van de verwerking van inkomende facturen.

De verschillende validatiestappen zijn probleemloos te traceren, de behoefte aan formalisering blijft beperkt en er wordt minder tijd en energie gebruikt.

Voordeel 3: veilige archivering

Een digitale factuur raakt nooit zoek. Elektronische facturering biedt met enkele muisklikken toegang tot alle gearchiveerde facturen, zonder hulp van de boekhouder of zoektocht in oude opbergmappen.

Bekijk uw gearchiveerde facturen door in te loggen in uw persoonlijke account.

Voordeel 4: een mooi gebaar voor de planeet

In België worden elk jaar bijna een miljard papieren facturen uitgereikt. Dat cijfer is op zich al verbluffend, los van het feit dat eenzelfde factuur nog eens 6 keer kan worden gekopieerd tijdens de verschillende stappen die nodig zijn om ze te verwerken.

Een overstap naar digitale facturen beschermt het milieu doordat het aantal afdrukken op papier wordt verkleind. Tegelijkertijd kunt u uw imago als geëngageerd bedrijf in de verf zetten.

Download voor meer informatie over facturen via e-invoicing van Luminus onze informatiebrochure. Om vandaag nog over te schakelen op digitale facturen, kunt u een e-mail met daarin uw klantnummer sturen naar business.services@luminus.be of contact opnemen met uw verantwoordelijke van Luminus. Als kmo of zelfstandige kunt u uw voorkeuren direct zelf instellen via uw persoonlijke online account.



Blijf op de hoogte met Luminews

Meld u aan voor onze nieuwsbrief


Ga naar www.luminus.be